Dlaczego warto zainwestować w odzież służbową?

Odzież służbowa pełni wiele istotnych funkcji. Przede wszystkim ma ułatwić pracownikom wykonywanie codziennych obowiązków, chronić przed zabrudzeniami, wysokimi lub niskimi temperaturami czy zapewnić odpowiednią widoczność. Odzież służbowa to również sposób na podkreślenie stopnia zawodowego (np. w przypadku mundurów), hierarchii lub rangi wykonywanej pracy. Ponadto ubiór pracowników świadczy o samej firmie, dlatego jeśli poważnie traktujesz swój biznes, nie powinieneś oszczędzać na uniformach. Oto kilka powodów, dla których warto inwestować w odzież służbową.

Jakość ponad wszystko

Noszenie odzieży służbowej nie zawsze jest obowiązkiem pracowników. W Kodeksie Pracy są jednak wyróżnione przypadki, w których pracodawca powinien nieodpłatnie dostarczyć odzież i obuwie robocze wszystkim zatrudnionym w swojej firmie. Odzież służbowa nie jest więc niczyim wymysłem, lecz konkretnym wymogiem, a jej brak to naruszenie przepisów BHP. Dlatego też mając na uwadze dobro, zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników powinieneś zapewnić im dobrej jakości uniformy niezbędne do wykonywania codziennych obowiązków.
Kupując odzież służbową, zwróć szczególną uwagę na to, czy wszystkie elementy uniformów oraz materiały, z jakich są one uszyte, odpowiadają normom i wytycznym BHP oraz posiadają wymagane certyfikaty. Nie oszczędzaj na jakości i wykonaniu. Odzież służbowa jest mocno eksploatowana, gdyż używa jej się codziennie przez kilka godzin. Solidnie wykonane ubrania dłużej posłużą pracownikom, a ty jako właściciel zaoszczędzisz swój czas i pieniądze. 

Jak cię widzą, tak cię piszą

Odzież służbowa jest bez wątpienia wizytówką firmy zwłaszcza w zawodach wymagających bezpośredniego kontaktu z klientem. Dlatego uniformy powinny być nie tylko wygodne, lecz również spójne z wizerunkiem miejsca pracy. To także dobra okazja do budowania obrazu firmy poprzez personalizację odzieży służbowej: dobór odpowiednich kolorów, materiałów, fasonu ubrań czy nadruk nazwy i logo firmy. Pomoże to nie tylko w tworzeniu wizerunku przedsiębiorstwa, ale również w reklamie, umocnieniu więzi oraz zaistnieniu w świadomości konsumenta. Klienci, widząc obsługę ubraną w jednakowe uniformy, z pewnością zdadzą sobie sprawę z tego, że mają do czynienia z profesjonalistami. Sami zaś pracownicy poczują identyfikację z miejscem pracy oraz większą integrację z całym zespołem.

Wróć